Monday, August 8, 2011

perasaan seorang isteri & ibu..

puasa yg ke-8 ari ni bersamaan birthday suami tercinta yg ke 27.selamat hari lahir yg ke 27 daddy..berlaku satu kisah syahdu pagi tadi sampi aku EL..sedih wei..disebabkan sekarang ni bulan puasa,suami tercinta pon kerja kat kedai makan.dari kul 10.30 smpi 4 pg je selalunya.nak cari duit lebih..raya ni roadtax mati..huhu..semalam nak dijadikan cerita,dalam kul 2.10 minit mcm tu,aku dengar bunyi tapak kaki husband aku,then dia cakap abg masuk ngan kucing tadi..sayang jaga diri elok elok na...aku buka mata sikit,tapi malas nak bercakap.then aku pejam smula..dengar tapak kaki tu berjalan kluar..aku terjaga lak kul 3.33 minit pagi.mana dia p pulak..tadi dah balik..mungkin p keja smula kot..aku pon letak la adiah n kad birthday kt atas meja solek...then mesej beliau wish HAPPY BIRTHDAY...aku pon tidur smula..masa tidur tu rasa sangat x selesa..baby pon lain macam ja..dalam kul 5 lebih mak mentua aku dok panggil beliau..aku jawab 'fitri x dak mak..dia x balik lagi kot.'..then dalam kul 5.45 bapak mentua aku buka pintu cari anak dia..iskk...aku dah mula cuak..disebakan aku x sehat 2 3 ari ni,so nekad x nak puasa..bangun nak makan ubat kul 6..then makan nasik..kepala asik pikir pasal laki aku..mana dia ni p plak..dah la aku kol x jawab..p tunggu depan pintu..x nampak pon.motor pon x da..iskk..risaunya hati ni..then sambung makan nasik.dengar bunyi motor depan rumah,tapi itu bunyi orang balik masjid.."Ya allah,kau selamatkan lah suami aku x kira di mana pon dia berada".masa ni memang dah cuak gila dah...ni kali kedua risau tahap kritikal nih..dalam kul 6.30 dengar bunyi motor,dengar suara dia menyanyi dengan gembira..almaklumlah,umur dah cukup 27 tahun...aku ni apa lagi..air mata mencurah curah macam air terjun..tersedu sedan..dah masuk nampak aku menangis senang je dia tanya,'sayang muntah ka ni?mata berair ja..'.aku menangis x ingat dunia.."ya allah,awat abg buat mcm ni...awat x mesej sayang".."abang x dak kredit".'lain kali kol bagitau abg p mana.jangan buat sayang risau sampi macam ni.'."bateri abeh tadi.".lagipon abg tengok eksiden kat depan jalan tu..abg nak p mana lg syg oi."..then masuk bilik tanpa rasa bersalah.yang aku ni dok tersedu sedan sorang2...eee...geramnya...
sekarang ni dah tau dah perasaan seorang isteri dan juga perasaan seorang emak..dulu aku slalu klua lepak. magrib baru sampi umah..bila sampi umah ja mak bising,lain kali nak p mana bgtau..jadi apa2 senang nak p cari...masa tu x ambik port sangat pon..alah,nak jadi apa sangat kan...
syukur alhamdullilah x da kejadian yang buruk berlaku..semuanya selamat..once again would like to wish happy birthday to my beloved husband.love u till the end of the world..Tq for being such a loving & caring husband...