Tuesday, October 1, 2013

Perbandingan Garam Biasa dan Garam Buluh

garam Buluh adalah 100% garam buluh organik yang diformulasi berasaskan remedi/penawar tradisional Korea yang diwarisi sejak 1300 tahun dahulu dengan sejarah dan penggunaan yang terbukti.


keistimewaan Garam Buluh




pendapat pakar global tentang Garam Buluh


  • menurut Pakar Perubatan Tradisional Korea Selatan, Jin Yixun, " keberkesanan Garam Buluh dalam membersihkan darah memamng tiada tandingan"
  • "Garam Buluh adalah raja segala garam", pendapat ketua setiausaha Persatuan Perubatan Semulajadi Jepun.
  • Pusat Kajian Penyakit Kanser Universiti Harvard,USA " Garam Buluh adalah makanan yang selamat. Tiada Kesan sampingan walaupon dimakan secara berlebihan.ianya berkesan untuk mencegah penyakit barah".

perbandingan Garam Biasa dengan Garam Buluh

dari segi proses, garam biasa melalui satu proses yang melibatkan pemprosesan kimia.Manakala Garam Buluh dibakar berulang kali pada suhu 1000-1500c..dalam erti kata lain,garam buluh hanya melibatkan proses pembakaran nuetral didalam buluh. tidak sama sekalai melibatkan proses bahan kimia.

proses pembakaran garam buluh


garam biasa mempunyai kandungan logam berat bertoksik. dalam erti kata lain, walaupon melalui pelbagai proses,garam berat bertoksik ini akan kekal di dalam garam tersebut. manakala bahan bahan logam berat bertoksik yang terdapat di dalam garam buluh terhapus semasa proses pembakaran berulang kali itu.

Garam biasa akan mengalami kehilanagn mikro elemen semasa proses pembuatan dan mengandungi ejen anti kristal..garam Buluh mengandungi sekurang kurangnya 70 hingga 80 jenis elemen surih dan tidak mengandungi ejen anti kristal.

dari segi kandungan, garam biasa mengandungi 99% natrium klorida tulen. Melalui proses pembakaran yang berulang telah menjadikan garam laut menyerap mikro elemen daripada buluh,tanah liat dan pokok pine.

Garam biasa mempunyai asid lemak iaitu pH 6.5 -6.8.manakala Garam buluh mempuhyai pH alkali yg sangat kuat iaitu 10.5-11.0

garam biasa memiliki rasa masin melampau tetapi garam buluh memiliki rasa masin berlemak..

kesimpulannya,garam biasa membawa kesan buruk kepada kesihatan jika pengambilan berlebihan. ia akan mengakibatkan tekanan darah tinggi,masalah kardiovaskular,penyakit buah pinggang dan sebagainya. manakala garam buluh tidak mempunyai kesan buruk terhadap kesihatan. ianya membantu menyelaraskan tekanan darah dan paras gula dalam darah,meneutralisasi dan menyingkirkan toksin,membekalkan elemen surih yang perlu serta meningkatkan sistem imun badan..





garam buluh premier drinks - rm 128 (40 sachets)

garam buluh cooking salt powder - rm 53 200g


untuk info lanjut hubungi:
syakirah - 0175616579/0195552314
FB-syakirahazmy

No comments:

Post a Comment