Saturday, June 18, 2011

isteri susah ke suami susah?

ada soklan kepada kawan2 yang pregnant @ berpengalaman pregnant...time isteri pregnant,sapa yang lebih susah??maksud aku sapa yang terok la..sapa yang lebih banayk berkorban??
frankly speaking isteri memamng terok sikit la time awal2 pregnant ni...morning sickness la..x lalu makan la pantang ada bau sikit dah nak uwek..suami plak ada yang terkena alahan isteri..ada yang x...suami aku??dia x terok.aku doa la jugak bagi dia rasa sikit..tapi,dia sekadar demam dan pening sahaja..syukur alhamdulillah...sememangnya awai2 pregnant ni sangat la terok..setiap orang mungkin mengalami perkara yang berbeza...tapi bagi aku..erm,ni bukan aku nak merungut.sekadar nak berkongsi rasa..x lalu makan tahap kritikal dah..morning sickness x payah nak cakap la kan...p opis ja,semua orang tegur,"eh syakirah,kenapa muka pucat sangat tu?"..inilah penangan buatan orang..berat mata memandang,berat lagi bahu yang memikul...huhu..tapi alhamdulillah..still dapat p keja.nasik x leh nak telan langsong..KFC n western food leh plak...konfius...
apa yang leh aku katakan,time ni isteri memang banyak susah la..tapi,suami gak turut susah...bayangkan orang yang paling benci lipat baju tetiba lipat baju..Allah maha berkuasa.every single thing semua suami yang buat..before aku sampi rumah si suami akan pastikan bilik x da bau especially bau rokok la.toilet kena wangi..benda paling terok dia tepaksa lalui selama lagi 7 bulan ialah hidup tanpa ekon..hahahahahaha...aku kesian kat beliau..tapi apa leh wat,ekon membuatkan aku pening kepala..bertahan la sat abang na...7 bulan ja lagi...huhu..

No comments:

Post a Comment