Tuesday, June 28, 2011

kebebasan dlm berpolitik

lama dah ni x update entry..sangat x da mood..memandangkan Julai dah menjelang,aku nak lah menulis sedikit.entry ni x ditujukan kepada sesapa memandangkan Kerajaan telah memberi bebebasan kepada kita untuk memilih pemimpin masing masing.bagi aku,aku open bab politik ni.x dak pihak yang betoi x dah pihak yang salah.kita ja perlu membezakan mana yang terbaik untuk kita.nak pro kerajaan,itu bukan aku.politik ni kotor.x dak politik yang bersih!sapa yang involved dalam politik,sendiri mau ingat lah.
tapi apa yang aku nak cakap kat sini,kita perli bersyukur dengan apa yaang kita ada sekarang.keamanan yang kita kecapi sekarang ni x dak kat negara lain.aku bangga jadi rakyat malaysia di bawah pemerintahan kerajaan sekarang.aku sangat bersyukur.so,kepada sesapa yang nak involvd dalam demonstrasi esok esok lusa nih,harap hampa pikir banyak kali lah na...pikir masa depan kita.aku ada dapat info yang pihak2 berkuasa telah bersedia dari pelbagai segi untuk overcome unforeseen event pada hari perhimpunan bersih ni.husband aku sangat interested nak p,aku just cakap,kita dah cukup aman la ni,so x payah la kita nak buat pandai nak p riot ka hapa.kalau x puas ati dengan pentadbiran,tunggu undi nanti.kita salurkan thru undi.x payah la nak nyusahkan diri kena gas pemedih masa and so on...
kita semua bebas dalam berpolitik.tapi jangan lah hidup kita jadi macam 60 tahun yang lalu.sapa belajar sejarah dia akan tau....


P/s:sesal dahulu pendapatan.nak buat apa pon pikir guna hati & akal,jangan ikut nafsu semata..

No comments:

Post a Comment