Friday, February 11, 2011

rest in peace

selamat pagi sekalian alam.i'm back after finish updating my report.huh!penat.dok usya2 photo dlm FB si suami.(bkn x caya laki ok...)tetiba nmpk photo kucing kesayangan saya...waaa.....baby...beliau dh mati 3 ari lepas.sedih gila weh...umur br 7 bln.tp dh mati..x sempat nk register tadika..sedihnya...
last week mg baby ni sakit..aku rasa mcm dia sakit kaki...kurang bergerak sket..aku acah2 pon x gerak.so aku assume dia mg sakit..klu dia x sakit semestinya dia melompat dgn pantas dan tangkas...tp ni x gerak pon...mg sakit la..dh tu asik dok dlm bilik je..klu pon time nk membuang.dh tu masok bilik smula...aku pon mcm cuak gak la..2 ari before beliau mati, si suami saya ni ada snap photo dia..korg penah x dgr org2 tua kata, haiwan akan mati klu kene flash camera..aku x caya pon sebnrnya...bila dia mati,aku pon menyalahkan suami aku..abg punya psl la baby mati..waaa...pagi before dia mati tu aku memaksa suami aku bw si baby ni p vet..cucuk n kasikobat..then lps mkn ubat je dia muntah2 kluar darah..suami aku plak menyalahkan aku.dia kata sbb syg la baby mati..aku tanay sbb apa lak?dia kata klu x paksa mkn ubat mesti dia x mati...ee..x logik langsung la.klu mati sbb kena flash camera tu logik la kan??.aku x tgk pon cam na baby mati.bkn ape,kang aku sedih...menangis tersedu sedu lak..aku suruh en fitri mengkebumikan baby tanpa kehadiran aku.so aku x da la sedih sgt...
so skrg ni aku x da anak kecik...mungkin si kuduih akan menjd anak kesayangan..tp si kuduih ni kucing merempat je.bw masok dlm bilik dia dh bising..apa yg jakun sgt tah.tau la ko x penah membesar secara mewah..tp jgn la jakun sgt...klu ada sesapa nak derma kucing, sila lah ye..saya akan menerima dgn hati yg terbuka...:)

2 comments:

  1. a'ahhh laa..mitos ni mmg wanie da lama sgt dgr..dr kecik opah wanie pesan jgn amek gmba kucing..nt kucen mati.. mitos atau fakta?? suratan atau kebetulan??? i dunno....

    ReplyDelete
  2. tu la..org tua2 slalu ckp..jgn amik gmbr binatang..kang mati bila kena flash...mcm betol je kan...waaaaa....

    ReplyDelete