Friday, May 6, 2011

kenapa perlunya make up??

entry kali ni berkisar tentang kecantikan ye puan puan..aku just teruja tengok orang make up..especially bila make up yg sangat cantik la kan...hurm...mungkin la sesetengah orang akan berkata,ala..make up tu x perlu pon sebenarnya...plastik je semua tu...ambil wudu' baru bagus...memang la..sebab korang x da masalah kulit muka macam aku nih...muka berparut...kang orang tengok aku len macam lak...
aku sangat teruja tengok orang make up..so aku pon go thru la beberapa blog n pages..nak kaji,untuk mencantikkan make up,foundation apa yg paling elok dan sesuai ngan kulit muka...mengikut pemahaman aku...kalau untuk photoshoot or make up pengantin,stik faoundation ada lah terbaik..ianya tahan lama...tapi muka nampak macam wayang cina sket la...sesetengah org prefer make up dari MAC..memang cantek la..harga pon cantek gak beb...aku lak prefer loreal..aku suka Loreal punya liquid foundation..senang nak apply.senang digunakan dan ianya frendly...iye ke?stakat yg aku guna ni,ianya memuaskan hati aku...so kulit muka pon nmpk riang gembira je..tp aku x selalu pon make up..semua barang loreal aku smpn..in case aku terajin nak make up, aku make up le...huhu..

ini merupakan salah satu contoh loreal punya make up foundation..bagi aku ianya senang digunakan..

2 comments:

  1. Wah, sekarang ni saya tgh cari foudation yg sesuwai ngan kulit muka =p penah guna maybelline tp mcm x berape best je huhu. l'oreal best eh? i'll try la nanti :')

    ReplyDelete
  2. ada gak member cakap maybelline x best..huhu..bg sy loreal ok.tp u try it 1st la..:)

    ReplyDelete