Tuesday, May 3, 2011

suntik Vitamin c..

slamat pagi semua..dah lama sebnrnya aku tulis entry ni..tapi malu plus kang org kata mengada lak..okey,staright to the point.leh x kita suntik vitamin C??tujuannya??almaklumlah..umur makin meningkat..x sampi 30 kulit dak terok..orang lain maintain ja...aku pon tanya la ngan en Fitri,abg,cuck botox berdosa kan??klu vitamin C?Laki aku menjawab"nak suntik bt apa??"lg mau tanya plak laki aku ni la....
aku pon surf la nak tau hukum vitamin c ni...klu kita ambik tablet, x salah...untuk kesihatan & kecantikan,..klu cucuk Vitamin C mcm mana lak hukumnya??
aku menggoggle  dan jumpa satu jawapan yg sgt tepat la...
Kalau suntikan semata-mata utk beauty atau enhance beauty supaya tunang dan rombongan perisik dan peminang terpukau...tak bolehlah...

kalau utk membuang aib dan kejelikan, mmg boleh...

_________________
*Jab. Fiqh, Pencarian Fatwa dan Riset*


so berdasarkan ayat di atas,kita tau klu cucuk Vitamin C semata mata untuk cantik,memang berdosa lah hukumnya...tapi klu kita suntik untuk menghilangkan kekurangan yang ada pada diri..hukumnya di haruskan lah ye dak??

so,after this la la cukup Vitamin C...x dak reason nak kata berdosa ye En Fitri.... 

No comments:

Post a Comment