Tuesday, April 5, 2011

::2 jam & hasilnya::

apakah aktiviti anda pada hari cuti??memandangkan aku cuti sehari ja iaitu hari ahad,so every sunday wajib aku blk umah mak aku kt Changloon..blk last week sebab nak ambik ubi bagi kt pak mentua kau.dia suka sangat ubi..so aku n en fitri blk umah.sampi ja umah,mak aku baik punya tioq.aku malas nak kacau..so lepak kejap..nak jadi cita masa tu en Fitri x nak cakap ngan aku...sebab aku kata a ku x larat nak dengar dia beleter..trus dia diam..sunyi pulak bila dia diam..so aku pon konon konon nak pujuk la..bawa camera p kt dia..kawasan umah aku tu agak menarik la..sebab kawasan kampung..depan umah ada kebun getah..cantek la..x da semak samun...so dia pon snap la beberapa keping gambar..
aku pon bertanya.."abg x memerlukan model ka??En Fitri lantas berkata"x dak model pon x pa"..5 minit kemudian..."yang,p dok kt situ.abg nk amik gambar..hahahah...aku pon tegedik gedik la melakukan seperti yg disuruh...


..dan inilah hasilnya...




ini adalah kawasan kat belakang umah aku...kawasan belakang umah ni agak luas.mak aku bercucuk tanam pelbagai bagai jenis tumbuhan..yang ijau ijau ni adalah padi..padi yg dah rosak abah aku buang,then hidup subur lak..so aku N en Fitri mengambil kesempatan untuk menggunakan padi ini sebaik mungkin.




ni pon still kat belakang umah aku lagi..ni pokok ubi mak aku..hahah..konon konon berada dalam utan belantara la..seronok,tp mao dok ingat la betapa gatainya kaki & tangan..



ni lak tepi kolam ikan bapak aku..kolam kecik je dik non..ikan pon ada bapa jenis je..pokok pokok di belakang aku tu semua hasil usaha mak aku..kalau harap aku,memang x da la..



still lg kt blakang umah...gambor ni en Fitri nak test lense je..saja je aku gedik letak photo nih...kekeke..

gambar yang last skali ni adalah hasil keja nak manipulasi laki aku.aku tengah kusyuk buat keja tau dak.nak harap adik adik yang ada kt umah tu,boleh harap je lah..mak aku dah bising bising..then dia suruh aku buat sumthing untuk dia..biasa la orang kampung kan..pokok bagai kt umah...belimbing pon dah berbuah,so apa lag"kak,hang tolong boh plastik sat kt buah belimbing tu.sayang kalau jatuh.dah la buah besar besar'..aku pon pasrah dalam redha..

tengah panjat pokok belimbing.risau gak dahan tu patah.al maklumlah,aku ni bukan ringan sangat..dah la buah semua ujung julai(paham x ujung julai tu apa??)ujung dahan la...semuanya kak kena buat.tau la kata kak leh buat semua benda pon..tapi aku x kisah pon..dah lama x panjat pokok nih..syok gak...
inilah saja aktiviti aku pada hari ahad yang lepas...beberapa aktiviti gedik santai dan panjat pokok.ada banyak lagi photo sebenarnya..tp aku tinggalkan sket untuk En fitri..kesian lak kt dia..

No comments:

Post a Comment