Tuesday, April 19, 2011

beli baju saiz biar btol beb..

apahal lak tetiba kluar isu beli baju nih??penah x dengar istilah ukurlah baju di badan sendiri??apa yg korang paham??sebenrnya banyak benda yang korang paham kan?aku pon paham banyak benda dari istilah nih..salah satu nya: korang ukur kemampuan sendiri..korang jangan nak tiru gaya orang..contohnya korang berkawan dengan anak somebody..of course la semua orang anak somebody kan....maksud aku,anak orang yg agak berada la...klu kita kawan dgn depa,perlu ka kita try nak jd macam depa??perlu ka pakai mcm depa??duit pon nak mcm depa...come on la..kita still kita.jgn berlagak nak jd kaya..aku bukan nak kata kt sesapa...sebab aku ada nampak benda jadi depan mata aku...x perlu la nak beli mahal2 semata2 nak lawan orang..kalau mampu x kesah..beli la kepala ketapi skali pon..(ibarat kata mak aku)..klu kita x bapa nak berkemampuan, tok sah la nak mengada.nyusahkan laki...
tipu la kalau kita x jeles tengok orang lain lebih pada kita kan...contohnya kita naik keta kecik..dia tu naik Inspirrrraa...ada isu ka??inspira x sampi 100 k pon kan??so x perlu kita nak jeles pada orang..kalau kita nak pape,kita simpan duit,then beli...jangan nak paksa laki or bini beli bg..senang banyak la macam tu...(aku x kata kat sesapa..aku x kata kt laki aku...sebabnya laki aku x penah mintak pon...aku yg dok beli bg kt dia..so x dak isu okey!!)
aku mintak la semua orang bek to the root la...kita ni sama saja...ada kekurangan..tapi jangan la dok p canang kekurangan orang merata..dok cita diri sendiri ja baik..so semua orang puji..x payah la wei...kita semua  ni ada kurang...x dak yg special pon...x payah la nak hipokrit jadi orang lain..bersyukur dengan apa yg kita ada..x perlu nak jaki dengan kelebihan orang sebabnya...sikit sikit masa lagi klu kita susah..x da sapa nak tolong..


P/S:moral of the story..sedar la diri..x payah nak berlagak..berpijaklah di bumi yang nyata...

No comments:

Post a Comment