Monday, April 11, 2011

keakraban sesama ipar

entry kali ni agak ilmiah ya kawan kawan..bukan nak tujukan pada sesapa,tapi ni untuk kemakmuran kita bersama..aku ada go thru majalh Pengantin..almaklumlah,opismate nak kawen,so aku pon tumpang tengok la majalah tu...ada satu info yang sangat menarik hati aku..tajuknya berbunyi begini...MEWUJUDKAN KEAKRABAN DENGAN IPAR..ngeri je kan tajuk nya..
aku berani kata la semua orang mengalami masalah dengan ipar duai ni kan??aku pon sama gak la..tp abag ipaq sulung aku n wife n anak2 dia sangat baik...aku sangat sayang mereka..kak ipaq aku pon aku sayang...meraka sangat baik...so aku akan summarize point yang terdapat dalam majalah pengantin tersebut..

1. membeli belah bersama...
hahahahah...korang leh ke wat camni???let say la if korang ada x puas ati ngan salah sorang ipaq ke biras,leh ke korang nk shoping same???bagi aku,sorry la...x dapek la den nak shoping sama..kang terlebih shoping kata nak menunjuk lak kan...

2.menyayangi anaknya..
so far aku x pernah nak benci budak budak..senakal mana pon budak tersebut,aku x penah nak benci..contohnya anak kak ipaq aku...Tuhan je la tau dia punya tahap kenakalan tu..tapi exam Bahasa Malaysia dapat 100 markah...

3. kasih sayang..
bab kasih sayang ni di akui lah..aku x sayang orang yang selalu meyakitkan ati aku & orang yang buta best..aku x suka dia...so,x dapat la aku nak curahkan kaseh sayang...

4. Kejutan
hahahah..apo kejadah lak le nak kasik kejutan..klu ipaq yang aku sayang,of kos aku x kisah untuk bagi kejutan,kalua yang wat lebih kurang je kat aku,sendiri mau ingat le...

5. pelajari sesuatu daripadanya..
 semua orang ada wat salah..ko jangan ingat ko betol in every single things..ko tu pon ada salah gak kan..x payah la nak tuding jari kaat orang salah...ko x penah wat salah ke??

6. berkongsi masalah & menghulurkan bantuan..
 rasanya dalam kes ni aku selalu ja lah bagi bantuan...kalau x mampu dari segi kewangan,dari segi tenaga..tapi orang x nampak gak kan...lantak lah...

di harap kita semua mengambil iktibar dari point point tersebut..jangan lak ambik iktibar dari huraian aku tu..tu tahap ketidak puasan hati aku pada orang...hahahahah..

P/S: Majalah Pengantin{info rumah tangga}Mei 2011

No comments:

Post a Comment