Tuesday, December 14, 2010

::Boss boss ku yg disegani::

LIAISON TEAM POWER
story ni berkaitan boss2 aku kt opis..exceli..aku report directly to En.Muzaini, Liaison Manager.En Muzaini ni mg tersgt baik..mg mcm ayah aku sendr..klu aku ada wat silap dia tegur secara berhemah.so aku pon x da la nk melenting..sebagai Manager,En Muzaini tersgtlah bz,so semua keja kt opis dia serah kt aku n Asst.manager..aku x involve dlm legal matter.Asst.Manager yg bt klu ada isu yg relate psl legal issue.En mUzaini ni mg tersgt baik..semua staff kt sini ckp,betuah Syakirah dpt keja under En Muzaini.Dia baik sgt.masa mula2 keja aku x tau la En Muzaini ni sebaik mana..tp after one month keja mg kata2 staffs kt sini benar.Beliau sgt baik..dgn semua org dia baik..aku keja ngan en Muzaini setahun setgh dh.cpt je ms berlalu...next year may b aku dp boss br..x tau la dia cmna plak...mcm ngeri gak aku...tp En Muzaini just ckp,ala..i x risau klu i pindah pon..sbb i tau u leh keja dgn semua org...chewahh..mcm bangga lak aku..atau beliau bermaksud sebaliknya?adakah aku x reti malu?sbb tu aku leh masuk ngan semua org...mungkin juga la..hahahah..mcm mana pon,aku berbangga dpt keja under En Muzaini,Manager yg sgt baik kt ofis ni..
ha!!ni la Manager n Asst.Manager aku...Comel kan??huhu
ok..abeh cita psl Manager aku..la ni berpindah lak kpd Asst.Manager..namanya Saberan..aku pgl En Cyber.dia mg best gila la klu org pgl dia Cyber.sbb apa aku x tau..orgnya agak kalot..mcm bz body sket..tp bab keja mg tip top.klu aku x reti nk wat,aku p tanya dia..dan2 dia akan wat n setel secpt mungkin...mg pantas beliau bekerja..tp satu ja yg x syok ngan En Cyber nih..dia suka cr gadoh ngan aku..pg2 mesti kami betekak dulu b4 start keje..staff lain mg dh well notified dh psl kami ni.,.dh betekak tu 5 minit x ckp..lps tu ok blk..hahaha..pndk keta everyday camtu...tp aku x kesah ja..dia pon aku anggap mcm ayah aku ja..dia baik..cuma sometimes emo sket la..hahaha..seemo mana pon beliau,pasti dia minta tlg aku gak..En Cyber en cyber...lg satu,dia ni mg peminat setia Bowling..sapa2 x cukup org,leh la ajak dia..mg dia main bermati matian la..nama CYBER akan terpampang kt screen bowling tu..huhu
Big boss aku plak IR.Abd RAzak..ni boss besaq la..jarang skali jumpa dia sbb dia dok B.Mertajam..dlm sebln sekali ja kami meeting.mg tersgt ssh nk jumpa beliau..klu jumpa pon asyik ckp tipon ja..lama2 leh kena kanser telinga la boss aku yg sorg tu.En.Razak ni dia peminat setia golf..jumpa dato main golf..sikit2 main golf..hurmm...mg tu ja kot keja org besaq kan..tp klu dh duduk sembang ngan dia,korg mesti penat punya lah..penat sbb apa lak?penat gelak ja..serius aku ckp.dia ni mg byk ckp..klu dia dh start ckp,x dah harapan la korg nk nyampuk..kena tg dia abeh ckp dulu la..dh tu idea bkn2 la klu di ckp..dia penah ckp kt aku"i sebnqnya nk jd lawyer syakirah..tp mcm mana tah blajaq dulu ambik engineering..klu i ambik laws,karpal sigh tu gerenti kalah dgn i"..apa da boss aku tuh..bab merepek mg no 1.tp....ada tpnya..klu dia kol,berleter tru phone,mg panas la telinga korg..kami sgt takot klu boss kol,bkn takot sbb apa,sbb lama sgt dia bersyarah...
Ampun Tunku..boss aku yg ujung skali ni..pakai suit itam..seblhnya plak tu boss dr HQ..ni time sembah hormat untuk design station ketapi baru kt Arau.Raja Perlis mg BEST dorg ckp.:)

yang pastinya aku sgt senang bekerja dgn mereka semua...mereka merupakn boss2 yg plg baik penah aku ada..(mg la..ni kan first job aku...)hahahah..aku sentiasa berdoa utk kesejahteraan serta kebahagiaan mereka dunia dan akhirat..Aminnn...

3 comments:

  1. muahaahha..nasib badan..dpt laki suke merepek...dpt boss pon merepek..ngee~~~ syok2!! baru ceria idop kan...ahhaha

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. laki tu merepek sbb dia kan BBC sket..yg boss ni pon merepek gak..nk wat camna..dh mg ditakdirkan dikelilingi dgn org yg suka merepek...naseb naseb..

    ReplyDelete