Saturday, December 18, 2010

::Kita iNsan biAsa::

after go thru a few blogs, sy terbc beberapa entri yg hampir sama.bkn bemaksud copy paste ye..apa yg dorg cube katakan ada lah perkara yg berkaitan..so aku pon nk paparkan kt sini experience aku sendr..entri ni bkn utk memburuk burukkan org,tp utk pedoman kita bersama...
sebagai manusia dimuka bumi ni,kita tidak lari dr melakukan kesilapan.x kiralah directly or indirectly..sesetgh org mg sengaja nk mencr mslh..aku yakin semua org penah mengalaminya..contohnya,korg x kaco pon idup dorg,tetibe korg kena maki hamun..aduh..w.pon mulut aku ni x de insuran,tp aku senyap je..x de la nk maki blk..ckp kot blakang biase la kan..korg pon penah kene kan cm ni?
ada plak org yg jenis x leh tgk kesenangan dan kelebihan org lain..mungkin dia rasa tegugat..org beli brg mahal pon dia sibuk..org beli kete imported pon dia sibuk..pendek kata semua benda yg org beli dia nk ambik tau..then ckp camni.."alaa..beli kt Padang Besar la tu."kepala hotak ko.aku keje bagai nk rak.suka ati aku la nk beli kt ne pon kan..(sedikit emo)sbb ni experience aku sendr..
dh tu ada lagi...dpn org ramai baik je dia..ckp bersopan santun..berbudi bahasa..klu skali tgk mg aku ni je lah yg jahat.tp bila x da org,mcm2 je aku kena..aku xkisah je nk maki aku ke hapa..klu ko tu sumbody,go on la..aku tau aku ni x setanding..ini,ko tu kurang lg dr aku.jgn la nk melebih..org yg jd boss pon aku tgk relik je..x da nk ckp sesuka ati.(lg sekali emo)..serius aku bgtau korg,aku mg menyampah sgt dgn pompuan sorg ni...ha!!kn aku dh terlps ckp..nama or sape org tu aku x kan mention la..menjatuhkan maruah dia sebagai pekerja kerajaan.biarlah aku n beberapa org je yg tau.
aku dh dipaksa oleh seseorg utk minta maaf dr org tersebut...aku plak kena minta maaf??mg x adil..tp x pa,seseorg tu tau yg dlm byk2 ni aku mg akan mengalah.so x pe la.w.pon dipaksa,aku minta maaf.aku harap la..after this x kan ada lg issue yg blh menaikkan darah aku..kita ni sama2 pompuan,bini org n org yg bekerja..so jgn jd la manusia sengal.jgn nak rendahkan org..masing2 ada maruah..so pakat2 jaga la maruah memasing kan..
sebagai penutup kisah saye ari nih,saya just nk ckp,kita semua ni sama je..x da perkara pon yg membezakan kita..yg penting keikhlasan hati..klu pakai hangbeg Carlo Rino ke Guess ke..itu x penting klu rasa hormat org pd kita x de..stuju x?..duit blh cari..kasih syg sesama umat mana ko nk dpt??ko pk la sendr...
Sekian tazkirah saye pada hari ini...terima kaseh..kira akan berjumpa lg ppd episod yg akan datg..


3 comments:

  1. ahaha..adakah saya tahu siapa?

    ReplyDelete
  2. seharusnya anda kenal insan tersebut...selalu menjd sebutan ramai...hahaha

    ReplyDelete