Monday, December 27, 2010

Chinta hatikuuu

ok..ari ni entri saye berkisar ttg cinta ati saye..siapa lg klu bkn suami tersyg..mesti korg nk kata poyo je minah ni kan??saye just nk luahkan apa yg ada dlm hati dan sanubari saye nih..
mari sy mulakan kisah cinta saye..cinta saye bermula rite before SPM..sila refer pd Entri Zaman Sekolah.kitaorg bercinta dr taon 2001 smpi skrg..wahhh...lamanya.itulah org selalu ckp..ini pon berkat kesabaran suami saye.saye blh argued,suami sy bkn seorg yg penyabar.tp dlm episod cinta kami,dia sgt lah penyabar..wahh..betuah tau i dpt husband cam dia...so,wanita@pompuan kt luar sana,u all x da harapan nk dpt husband i..dia sgt setia.mg di akui olih semua org..(klu mamat ni bc,mg kembang semangkok la dia).saye sgt menyayangi beliau..sape x syg laki oi..for this time being,dia x leh nk afford wealth kt aku..tp i x kisah dik non..janji dia sentiasa ada di sisi..satu benda ja yg aku ada fed up dgn husband aku ni,sikit2 kedai kak da.sikit2 kedai kak da..apa yg best pon x tau..x pon kwn2 asyik kol ajak lepak..arrghh..tekanan.dah la aku blk keje kul bp dh.dh tu dia bz ngan futsal lak..dh tu nk begosip ngan mak dia lg..aku ni sering disisihkan..huh!x suka....aku sgt suka klu mak n bapak dia p honeymoon..segala benda di cita kt aku..time ni,terasa diri begitu beharga..hehe..

mungkin ada insan yg x tau lg episod cinta kami yg sebnrnya..kami bertunang 4 tahun..tu dia..lama gila.time betunang ni la plg byk dugaan...antaranya:cemburu buta.ni mg x dpt di elak la sapa2 pon kan..aku ni bkn seorg yg jeles x kena tmpt..tp suamiku ini mg sgt jeles...pantang silap sket je..aku kena..kena sound la..x kan husband aku nk belasah aku plak kot..wpon baliau agak x bp nk waras,tp beliau masih mampu berpk kan abg kan?aku tersgtlah suamiku ini sbb dia seorg yg mampu membuatkan aku ketawa dan menangis dlm satu masa..chewwahhh..jiwang gila.yg pasti aku akan sentiasa menyayangi suamiku hingga hujung nyawa..
aku tgh pk,apakah benda yg plg beharga penah husband aku bg kt aku..tetiba terigt benda yg kaler pink tu..sgt pasti..mg sgt beharga bg aku.korag nk tau menda apa?hahaha..patung Pink Panther.agak besar la patung tersebut..dia bg kt aku masa umur aku 19..maksudnya umur dia pon 19 la..masa tu aku study kt Matrik UIA.so kitaorg mg jauh..dia lak masa tu kt UITM Merbok..nk jumpa pon time cuti sem jer..klu dia anta aku blk UIA gerenti aku nganges syahdu syahdan...sedih beb..dh la dok jauh..nk jumpa susah..so dia pon hadiahkan aku pink panther tersebut..panther tu maseh elok dlm jagaan aku.dulu,before kawen,klu x de panther aku x leh tido..nk tido kena sembang dulu dgn panter,kena peluk n cium dia..br leh tido..tp after kawen..panther senyap je dok kt atas kerusi tu..cian kt panther..nak wat camne..saye dh ada blue hippo yg sgt comel skrg..dan saye lbh menyayangi blue hippo tersebut..gerenti x sejuk bila berada dgnnya:)
org slalu ckp,time becinta x sama bila dh kawen..btol ke statement tersebut...sbnrnya ada betulnya..masa becinta dulu leh la semua manis..semua elok..org kata kentut pon wangi..lps kawen??bg aku la kan..lps kawen ni feeling lain beb..rasa cinta sentiasa berbunga2..selisih faham tu sentiasa ada la..sedangkan lidah lg tergigit kan...seb baik la aku kenal husband aku dh hampir sedekad..so aku tau la perangai dia camna..husband aku ni cakap je lbh...konon nk ngorat awek la.apa la.tp hampeh..mulut je lbh..seb bek dia ckp je,klu dia wat btol cane??aku gak yg merana..hahah..husband aku ni hobby dia suka sakitkan hati aku..aku x tau la nk wat cana lg dh..dia juga sgt suka memicit dan menarik hidungku yg ala2 jambu air nih..x kira la mcm mana pon..aku sentisa menyayangi dan mencintai suamiku itu..semoga kasih syg serta cinta antara kami akan sentiasa berbunga dgn indah dan mekar..gediknya saye...
Akhir kata,semua kita mempunyai kisah yg tersendr..contohnya kawan becinta dgn org lain,tunang dgn org lain n kawen dgn org lain..x kira dgn siapa pon anda kawen,blajarlah menghargai kurnian Allah yg terindah ni dlm hidup kita.jgn kita bezakan Chinta hati kita dgn org lain,mungkin dia kurang dr satu sudut,tp dia lebih dr sudut lain..lihatlah secara positif..mungkin kita leh dpt org yg kaya raya,tp igt,bkn semua org mampu menyayangi kita seperti mana suami kita menyayangi kita skrg...Anggaplah CINTA yg kita ada skrg lbh baik dr segala cinta yg ada dlm dunia ini kecuali cinta kpd Allah...

No comments:

Post a Comment