Saturday, December 11, 2010

**Zaman sekolah**

tetiba terigt plak zaman sekolah dulu2..plg x leh lupa time dok asrama..masa tu form 3..perangai x yah ckp la..mengalah kan setan org tua2 kata..tu aku dok sekolah agama beb.klu dok sekolah biasa nih,x tau la aku jd apa skrg nih..sgt bersyukur dpt masok sekolah tersebut..time dok asrama nih mg aku enjoy gila2 la..kwn2 baik aku masa tu Nurul lizam n rajiah...perghhh...kami mg gabungan ideal la..sapa x kenai syakirah time tu..cikgu disiplin???dh x koso nk kato apo laie doh ae..time PMR lak,org dok study,aku dok kaco org..apa daa.result camner ek??seb bek la x da yg fail.klu x,mg mak aku lesing kapla..
dh tu time SPM lain lak cita..masa tu la sibuk nk becinta..dgn sapa??sapa lg klu bkn suamiku..hahaha..tetibe memories recall..Syahdu utk seketika...(poyo je minah ni).time SPM pon aku x study sgt..paper last Arab..mg aku x study la..aku asik kluar lepak je..Result??toksah tanya la..sendr mao igt..yg peliknya x da plak aku fail..hahah..mungkin aku dh dilahirkan genius kot..(skali lg poyo).yg peliknya...paper sejarah aku dpt A.apa?!sejarah syakirah dpt A?biaq btoi..so,namaku menjd sebutan cikgu kelas iaitu cikgu Rosli shafiee utk beberapa tahun..korg nk tau sbb apa?aku ni student class last skali..so korg leh imagine la camna kan..hahaha.tetibe ada plak student dia dpt Sejarah A..beliau sgt berbangga la dgn aku ni..hehe..(kembang kejap)
dh setel SPM apa semua..aku keje jap.then dpt offer smbg ngaji kt UIA..So 7 taon aku kt UIA tuh...mcm amik Medic lak kan..aku ngaji LAWS ja pon...tp cover civil n syariah..sekali lg aku ngaji bahasa Arab..mg hebat la aku...kwn2 semua pandai B.Arab nih.tp aku??hampess...mg mangkok la.ngaji phm.nk ckp x reti..apa daa..dh abeh ngaji LAws aku wat part time CERT. plak..Company Admin..Company Admin ni mg btoi2 aku minat.mg minat gila.so CGPA aku sgt cemerlang..member group aku??radhiah n md.Mos..aku mg salute la depa.sgt membantu aku dlm study..dh Convo apa semua..dok lah daku di rumah b4 dpt keja skrg ni....
kwn2 syariah-miss u guys-

APA YG LEH AKU ADVICE STUDENTS ZAMAN SKRG,BLAJAR LA BTOL2..JGN MAIN2.X RUGI PON KORG BLAJAR.JGN JD MCM AKU..MG LA DH ADA LIFE,TP KLU AKU BTOL2,BLAJAR MESTI  JD LBH HEBAT DR SKRG...

                                                                                                           TO BE CONTINUE....

No comments:

Post a Comment