Wednesday, December 15, 2010

-Wishlist-

Entri kali ni berkisar tentang wishlist aku..ada beberapa benda yg aku mg nk sgt2..tp so far x kesampaian..apakah benda benda tersebut??chek it out....
Lap top

aku mg nk beli bendalah ni..aku mg penah ada lap top b4 this..dulu ada org kata kt aku"eh,org miskin pon blh beli lap top?"ayat tu aku igt smpi la ni..mg menghina sgt2.tp x pa..aku sedar yg aku ni bkn org berada..tp aku ada lap top wat..pd masa tu lap top ni beharga 2000 ke atas..kira hebat gak la leh ada lap top kan..tp,tu bkn duit aku,duit bapak sedara aku..aku mintak ja nk beli,trus dpt..TQ pak..
second item yg aku nk beli ialah Nokia N8...tp x da la gila2 punya nk...mcm klu dpt ok..x dpt pon ok..bkn sbb apa,aku ni klu beli h/p,x smpi setgh taon aku boring..laki aku mg dh tau perangai aku.sbb tu dia x bg aku beli h/p br..nnti aku akan sedekah h/p tersebut pd adik2 aku..mcm skrg ni..h/p punya la up to date.E72..tp x smpi 6 bln pon aku pakai,dh bosan n tukar ngan adik aku.aku pakai basic phone blk..hahaha.so kena la kutuk dgn laki aku tu..
Aku berminat la..tp x kisah klu x dpt pon.
Ni blh dikira sebagai item yg mg aku nak dan insya allah aku akan coba dptkan x kira apa cara skali pon..aku berkembang ikut teknologi..so zaman yg canggih ni,aku pon nk gak gadget yg mg canggih...so far snap gmbr pakai h/p ja.x pon camera company.haha..after this insya allah aku akan memiliki bendalah ini..
ni la wish list aku yg atas skali.mg aku minat sgt2 dgn benda ni
benda yg lain mg tersedia dlm wishlist aku ialah Peugeot 308.aku mg minat gila keta ni..tersgt2 lah minat..insya allah aku akan beli gak..tp begantung pd keadaan la..keta ni x la luas sgt..tp dia punya features..mg kebaboom lah..bygkan aku drive keta ni...perrghhh...mg mengancam habes..(abg jeles kan....)..insya allah klu ada rezki aku akan memilikinya..
klu dpt keta ni...Ya Allah..mg aku hepi sgt2..
 ha!ada lg satu benda..ni mg keperluan aku la.mg perlu guna tiap2 hari..nk travel klu x da benda ni mg meratap la..sunglass aku ni aku beli 2 tahun yg lalu..masa tu aku,laki n k.ipaq aku nk p kenduri Azmar,sepupu laki aku.ao aku pon beli la sunglass nih..aku mg peminat setia Bonia.so sunglass pon Harus Bonia.harga biasa ja..kira tahap kita mampu la..klu harga riban riban mg aku x beli.mg sgt tahan lasak la.nk jd cita,oneday sunny aku nih terjatuh dan terpeyek masa aku reverse keta.tp x patah.calar sket jek..cayalah Bonia.so,aku nekad nk beli br punya..tp tg sket2 masa lg..we meet again Bonia..:)
BONIA
Ni la antara wishlist aku..setgh2 org mungkin blh dpt dgn skali siuut ja bak kata laki aku..tp bg aku,nk dpt benda2 ni,satu pengorbanan yg sgt besar harus berlaku..contonhnya,klu nk Nikon D90,aku kena smpn duit lbh byk..sbb tu la aku nekad nk beli D3100 ja.jimat sket..aku dilarang sama skali olih laki aku untuk bershoping sewenang wenangnya..tiap2 minggu aku akan kira duit syiling dlm tabung katak aku..then laki aku tanya,cukup ka duit tu nak beli DSLR??huh!!tg la.tahun dpn insya allah akan ada sebijik DSLR tersandang kt bahu aku..:)untuk merealisasikan segala wishlist aku,satu pengorbanan amat perlu..u guys pon ada wishlist gak kan???so sama2 la kita merealisasikannya...

MAY UR WISH COME TRUE..;)

3 comments:

  1. waahhh!!! syokkk!! nak wat wishlist jugak boleeyy?? erm..kalau nk beli SLR tu harus beli 2 noo..bg kami 1. kalau x,cne nk wat PROJEK MEGA sesame?

    ReplyDelete
  2. amboiiii
    mahal2 wishlist awk hehe
    moga awk dapat ape awk nak ..k...

    ReplyDelete
  3. apa!!beli SLR 2??adoi dan2 semput..hahaha

    ReplyDelete