Monday, December 13, 2010

                              FB OH FB
OK.nekad.kali ni entri psl facebook atau lbh dikenali sebagai FB dikalangan kita.basically,Fb ni ada advantages and disadvantages..apa advantages nya??salah satunya kita leh berhubung dgn kwn2,sedara kita yg jauh.dlm sekelip mata kita leh tau mcm mana keadaan kwn2 kita..teknologi dihujung jari kan..so x pyh la nk tulis surat,p pejabat pos,nk beratur beli stem..dah tu nk tg 4 5 hari surat smpi...letey gak la..dgn adanya FB ni,kita x perlu la nk tg 4 5 hari,just 2 3 minit kita dh tau keadaan kwn2 n sedara kita yg dok jauh pd kita.itu psl kebaikan FB lah.
so la ni kita tgk keburukan plak.aku rasa mcm keburukan lbh byk dr kebaikan..adakah anda setuju?salah satunya pengalaman aku sendiri..sakit ati tgk status beberapa insan yg sgt 'mengambil berat' psl aku..aku rasa korg pon ada experience cmni kan??lg keburukan??blh memporak perandakan hubungan suami isteri.ya ka??sbb apa lak?sbbnya FB ni..hishh..aku mls nk ckp...sbb FB la ada beberapa kwn aku yg tetiba cemburu buta...aikk..btoi ka?Sumpah beb.aku salah sorg drpdnya.aku hangin ja nmpk status yg bkn2...adoii..tp aku x kesah pon laki aku nk berFB nih..janji x melebih...lg keburukan FB..semua org nk tinggi diri.btol x aku ckp?kira dlm dunia ni dia la yg plg baik.nyampahnya lah aku...tolonglah...x perlula kicik punya hal pon nk story dlm FB kan...sakit mata je org nk bc..lg satu,dh add frend,tetiba x leh view lak dia punya page.ape ke hantu kak limah punya org..baik ko x yah add aku kan..(emo ni)
mcm yg kita leh nmpk,lbh byk keburukan dr kebaikan kan...tp aku pon layan gak FB nih..tau aku layan apa??laki n anak sedara beserta rakan2 opis aku tau aku layan apa...aku layan GAME ja..game ape yer??M.City is my feveret for this time being..mg layan la game nih..maklumlah, tru game ni senang nk wat duit..klu reality??mintak ampun la...bp puloh taon aku nk jd jutawan?tru game ni aku dh jd jutawan kot..tercapai gak cita2ku nk jd jutawan...(tersenyum smbl kembang idung.abg jgn dok gelak.sekeh kang)..
so..stakat ni jo lah entri kali ni..klu ada sesapa nk add any kebaikan dan keburukan FB nih,silakan..i x kesah....

2 comments:

  1. betol tu cik kiah oii..banyak keburukan dr kebaikan.. dan byk jugak kebaikan dr keburukan... ahahha.. sebbab apa ku berckp begitu?? sbb ia terpulang kpd individu utk membaik atau mburuk dlm FB..

    ReplyDelete
  2. pandai2 la sendr menilai kan..baik buruk terpulang pd diri masing2..

    ReplyDelete